Dag 1 - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Joost Veld - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Joost Veld - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

10 Juli 2017 | Nederland, Middelharnis

10 juli 2017

Een nieuw reisavontuur begint vandaag.
Terug naar die parel in de Indische Oceaan. Of moet ik zeggen, terug naar de parels... Immers, het prachtige Indonesië is immers een archipel van ruim 14.000 eilanden, de een nog fraaier dan de ander.

Hadden we ons vorig jaar gericht op Java en Bali, dit jaar mikken we voornamelijk op Sulawesi, de Indonesische benaming van Celebes. Na een paar dagen Singapore om de jetlag weg te kauwen, zullen we beginnen in Makassar, de havenstad in het zuiden van Sulawesi. Marsella en Dessy, de twee studentes die ons vorig jaar zo gastvrij hebben onthaald in Bogor, komen daar ook een paar dagen naar toe, zodat we elkaar weer treffen. Da’s wel heel tof natuurlijk.

Van daar uit zullen we ons op het gemakje en op de bonnefooi een weg banen via Tana Toraja en de binnenlanden naar de Togian Islands in de Molukse Zee. Dat is eigenlijk het enige wat we op Sulawesi hebben vast gelegd; een huisje op een van de kleinste eilandjes daar, Bolilanga.
Na een paar dagen varen we naar Ampana en vliegen we via Palu weer naar Makassar om weer een paar dagen later naar Yogjakarta te vliegen.

Yogjakarta had vorig jaar veel indruk op ons gemaakt. Wat een heerlijke stad. Daar waren we nog lang niet uit gekeken. Bovendien hebben we nog altijd leuk contact met de dojo-eigenaar en enkele studenten van de Shinkyokushin Karate aldaar. We zullen die dagen dan ook grotendeels met hun doorbrengen. Zij zullen ons op sleeptouw nemen en dan krijg je natuurlijk delen te zien waar je normaal never terecht was gekomen. Mijn verjaardag zullen we ook in Yogja vieren and last but not least gaan we ook weer samen trainen, daar verheug ik me enorm op.

Kortom, het belooft weer een mooie reis te worden. Genoeg ruimte voor avontuur. Altijd leuk als een deel van de reis nog een complete verrassing gaat zijn. Zo vinden Sas en ik het het leukst, maar gelukkig houden de kids daar ook wel van. We zien wel waar het schip strandt.

Maar eerst daar zien te komen… Zojuist zijn we op Schiphol aan gekomen. Ik heb Sas en Maasje daar eerst af gezet en ben met Gijs door gereden naar de zaak in Amstelveen. Daar hebben we de auto neer gezet en de bus naar Schiphol gepakt. Ideaal.
Toen we om de startbaan reden, zagen we nog mooi de Dreamliner van TUI naar de kop van de baan taxiën, waar Kees en Christi in zaten, op weg naar hun bestemming Aruba. Dat was wel een grappig beeld natuurlijk.

De aangekondigde drukte en wachtrijen vielen enorm mee. Binnen 10 minuten hadden we de twee rugzakken ingecheckt en waren we door alle security en douane heen. Maasje is in charge, zij moet alles uitzoeken en zorgen dat we uiteindelijk aan de juiste gate komen. Ze wil namelijk graag leren hoe dat alles werkt voor als ze “zelf later gaat reizen”… Hoe leuk is dat? Daaraan merk je dat ze steeds ouder worden. Dat, en het feit dat ze als eerste naar de Victoria’s Secrets wilde in de tax free zone… Dat is papa nu nog steeds aan het verwerken…

We hebben nog een uurtje te doden voordat we kunnen boarden voor het eerste stukje, met BA naar London Heathrow. Daar hebben we dan anderhalf uur overstaptijd (blijven gelukkig in dezelfde terminal) en pakken dan de Airbus 380 van BA naar Singapore. Een nachtvlucht, dus hopelijk kunnen we een deel van de 13 uur knorrend doorbrengen.
Ik zou zeggen…. tot dan!

• 11 Juli 2017 - 12:30

Linda V Roosmalen :

Geweldig om te lezen weer! Geniet, en we kijken uit naar het volgende bericht