11-07 - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Joost Veld - WaarBenJij.nu 11-07 - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Joost Veld - WaarBenJij.nu

11-07

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

11 Juli 2016 | Duitsland, Frankfurt am Main

Zolang ik Sas al ken (bijna 26 jaar), weet ik dat zij één land altijd bovenaan haar verlanglijst heeft gehad; Indonesië.
Maar op de een of andere manier is het er nooit van gekomen, al zat ze er een paar keer heel dichtbij. Maar dan kwam er weer wat tussen op het laatste moment of werden er domweg andere plannen gemaakt. Gereisd werd er genoeg, maar Indonesië zat er gek genoeg nooit bij.
Tot nu….

Dit jaar gaat het dan toch echt gebeuren. We gaan de volledige zomervakantie van de kids benutten voor een trip door Java en Bali, en nemen en passant nog een stukje Australië mee. We zijn dan immers toch “in de buurt”…

De hele reis is eigenlijk in drie delen op te splitsen. De eerste weken gaan we trekken door Java. Dat wordt een avontuur, want we hebben echt helemaal niets gepland. We vliegen op Jakarta en hebben daar voor de eerste paar nachten een hotel, zodat we even in het ritme kunnen komen, maar dan gaat de rugzak op en gaan we het binnenland in. Hoe we ons verplaatsen en waar we eten en slapen, dat beleven we wel.
Niets moet, alles mag. We bepalen ons eigen ritme. We hebben een paar plekken die we graag zouden bezoeken onderweg, maar hoe en wanneer, dat zien wel wel. Er is eigenlijk maar één “moet-je”, we moeten op een bepaalde datum in Jogjakarta zijn, omdat we daar dan een binnenlandse vlucht naar Bali hebben geboekt.

Vanuit Bali vliegen we dan eind juli naar Cairns, waar we bij Annie en Ronnie te gast zijn. Deze lieve vrienden die we in 2008 hebben ontmoet op het afgelegen tropische Lizard Island, wonen op hun prachtige boot en bezoeken daarmee 8 maanden per jaar de meest exotische plekken ten noorden van Australië waar geen mens komt en waar de natuur nog compleet ongerept is.
In 2011 zijn we nog eens bij hun geweest en toen zijn we met ze naar The Wessels gevaren, een onvergetelijke ervaring.
Deze keer is de bedoeling dat we ongeveer 10 dagen zullen gaan varen op het Great Barrier Reef, waar Ronnie een paar prachtige duik- en snorkelplekken weet.

11 augustus pakken we weer het vliegtuig terug naar Bali en dan rest ons nog een kleine week zwaar boven onze stand, in een prachtige villa met zwembad direct aan het strand gelegen in Noord Bali, compleet met huishouding en koks. Daar hebben we een auto gehuurd om het eiland goed te kunnen verkennen en verder gaan we daar nog even helemaal in de chill-mode.

Travel light is het devies deze reis. Alleen het hoognodige gaat mee. (al heb ik wel mijn gi in mijn tas gedaan, omdat ik stiekem hoop ergens nog even mee te mogen trainen…)
Voor de rest alleen het hoogst noodzakelijke.

Op deze site hopen we weer een dagboek bij te kunnen houden. Weet niet of we overal verbinding zullen hebben (zeker op het water zal dat lastig worden), maar waar mogelijk, zullen we updates plaatsen.
Het gaat in elk geval weer een mooi avontuur worden.

Vandaag (11 juli) zijn we eigenlijk al vertrokken. Met de auto zijn we op ons gemakje naar Frankfurt gereden, waar we in de buurt van het vliegveld een B&B Hotel hebben gepakt. Morgen dienen we namelijk al om 08.00 uur op het vliegveld te zijn voor de vlucht naar Dubai, dus dan is dit wat meer relaxed dan om 03.00 uur weg rijden uit Middelharnis.
De auto kunnen we hier voor een schijntje laten staan de komende weken, dus dat is ook opgelost.

In de buurt hebben we een Kroatisch restaurant gevonden waar we net heerlijk buiten op het terras hebben gegeten. Was erg gezellig.
Het terras grensde aan een prachtig park waar we daarna rondgeslenterd en uitgebuikt hebben. Tegen half tien waren we weer terug in het hotel, waar we een leuke familiekamer hebben. Effe douchen, effe chillen en proberen een goede nacht te maken. Morgen is het al vroeg dag en dan gaat de reis pas echt beginnen…

• 11 Juli 2016 - 22:20

Patricia:

Ik lees graag mee wat jullie allemaal beleven. Altijd handig om tips te krijgen voor toekomstige reizen. Heel veel plezier de komende weken!