Aangekomen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Joost Veld - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Joost Veld - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

22 Mei 2008 | Australië, Melbourne

Zo, de kop is er af. Deur tot deur in 31 uur. Maar het is helemaal top gegaan. Eerst van Dusseldorf naar Dubai gevlogen. Dat was een nachtvlucht, maar daar merkte je bij Gijs niets van. Iedere stoel had immers zijn eigen ingebouwde entertainmentset, dus Gijs en papa hebben de hele vlucht samen Atari-schietspelletjes zitten spelen, terwijl Maasje en mama lekker lagen te tukken. De kist was nog niet halfvol, dus we hadden twee rijen van vier stoelen tot onze beschikking om lekker languit te gaan.
In het vliegtuig kregen de kids ook nog allebei een rugzak, waarover Maasje helemaal verrukt zei: "Kijk eens, dat heeft de piloot voor mij gekocht".
Op Dubai ging bij Gijs het licht uit en heeft hij in de terminal liggen knoeren, terwijl Maasje alle overige reizigers finaal inpakte met haar one-woman show.
Na vier uurtjes weer ingestapt en de ruk naar Melbourne gemaakt, grotendeels slapend (alhoewel Maasje ook nog met de "stoere-dessen" op stap is geweest), waar we 's ochtends om 05.30 uur aankwamen.
Shuttlebus naar het hotel, helemaal prima.

Leuk hotel, in Dandenong, hetgeen iets oost van Melbourne ligt. Een bewuste keuze, want ten eerste willen we eerst een paar dagen rustig aan doen en in het nieuwe ritme komen, dus sightseeing in Melbourne staat nog niet op het program en bovendien ligt dit hotel vlakbij de pick-up locatie van de camper die we morgen gaan ophalen.
Het is een mooi hotel, van alle gemakken voorzien. Met een binnenzwembad, dus dat kon al niet meer stuk natuurlijk. Het is meer een zakelijk hotel, veel kinderen komen hier niet. De dames van de receptie zijn dan ook maar wat blij met deze afleiding en trekken alles uit de kast voor de kleintjes. Erg leuk. De overigens zo sobere receptie hangt ondertussen al helemaal vol met kleurplaten van Gijs en Maas.
Sas was helemaal blij toen ze de gordijnen van de kamer open deed, want we blijken pal op een BP-station aan de overkant uit te kijken. Voelt heel vertrouwd....

Vandaag verder rustig aan gedaan. Na het ontbijt zijn we lekker gaan wandelen. Eerst naar een skate-park, waar een grote speeltuin bij zit en vervolgens naar het winkelcentrum. Lekker rondgelummeld, terrasje gepakt, broodjes gegeten, helemaal prima.
Op de terugweg kwamen we langs de brandweerkazerne en toen Gijs en ik door de ramen aan het turen waren, kwam er net de commandant aanlopen. Die gooide meteen de deuren open en gaf ons een uitgebreide rondleiding. Gijs en Maas mochten in de wagens zitten en kregen alles te zien. Erg leuk.

Nu houden broer en zus even siesta en dan duiken we daarna het zwembad weer in.
Geen beter leven dan een goed leven...

De computer die ik hier kan gebruiken is extreem langzaam, dus ik vrees dat foto's nog niet gaan lukken. Ik zal zo een poging wagen, maar anders volgen die later.

Morgen dus in de camper en dan zullen we daarna weer een update verzorgen.

• 22 Mei 2008 - 05:31

Arjan Vijverberg:

Hartstikke fijn dat je reis zo voorspoedig is verlopen. Kom allemaal even lekker bij en geniet van al het moois wat er nog staat te wachten.

Arjan

• 22 Mei 2008 - 05:51

Sandra Weeda:

Wauw.... ik ben diep onder de indruk (ik zat waarschijnlijk nog in "denial" ;-)Jullie zijn er nu echt! Klinkt allemaal al goed. Er rest mij niets dan: LEKKER GENIETEN nu het kan.
    Veel liefs, Sandra

• 22 Mei 2008 - 06:40

Rinus P:

Beste Sas, Joost & kids, Wat een leuk 1e verslag en fijn dat alles voorspoedig is verlopen en jullie goed zijn aangekomen.

Lang naar uitgekeken en dan ineens zit je Down Under. Een bepaald gevoel van jalouzie is toch wel aanwezig.

Sas, ik heb gisteren mijn huis verkocht en nog wel voor de vraagprijs, goed he.

Veel plezier, geniet met volle teugen en denk aan jullie veiligheid.
    Rinus

• 22 Mei 2008 - 06:57

Lydia:

He Sas, fijn om iets van jullie te horen en leuke foto's ook! Jammer dat we elkaar niet meer gesproken hebben voor je vertrek. Ik heb vorige week contact gehad met de HR manager van Bulwer en je bent van harte welkom. Zijn emailadres geef ik je het liefst op een andere manier door. Laat even weten hoe ik je nog meer kan bereiken. Hotmailadres ofzo?
    Ik wens jou, Joost, Gijs en Maasje een geweldige tijd toe. Als ik zo het verhaaltje lees en de foto's zie, twijfel ik er niet aan dat dat ook gaat gebeuren! (en nog bedankt voor het lijmen van de koppen...) ;-))

• 22 Mei 2008 - 07:13

Angelique Kuiper:

Hoi Sas,

Dat is nog eens leuk binnenkomen op de vroege morgen. Wat een leuk verslag van de aankomst! Ik heb het met viel plezier gelezen, zie het helemaal voor me.

Mooie foto's ook.

Geniet ervan, want voor je het weet heb je weer een ander uitzicht op BP ;-)

Angelique

• 22 Mei 2008 - 08:17

Martine:

er gaat niets boven normaal werken, ik heb al een miljoenencontract afgesloten.....ik kom er aan!!!
    martine

• 22 Mei 2008 - 09:37

De Buurman Op #5:

Hoi, hoi,

Zo te horen vermaken jullie je wel!

Zijn er straks nog mensen in Australië die jullie niet spontaan hebben uitgenodigd voor;(i) versieringen, (ii) rondleidingen en/of (iii) een middagje gezelligheid ;-)!

Geniet ervan en tot de volgende message!

Gr,
    Dicky & Remco
    + Hans & Herman die nu telkens bij mij op het balkon liggen te zonnen!

• 22 Mei 2008 - 11:15

Katja:

Super te lezen & zien dat alles goed gaat - ook oma was erg opgelucht te horen dat alles goed is met haar bloedjes! De stoere-dessen houden we er in!
    Dikke kus

• 22 Mei 2008 - 13:53

Menno En Thomas:

Wow, wat een gave piloten bij Emirates. Dan moet je die van de KLM hebben...
    Blij dat het zo goed gegaan is, zeker omdat je ook nog een keer terug moet. Toch?
    Hier rommelen wij door en Heske rommelt gewoon mee. Maakt ons elke ochtend wakker om half zeven, dus een dag heeft tijd genoeg.

Tot later,

Menno en Thomas.

• 22 Mei 2008 - 16:43

Rune En Familie:

Lieve Gijs,
    Wat stoer dat je in het vliegtuig schietspelletjes kon doen. Had je veel punten? Meer dan papa? Leek de brandweerkazerne op die in Middelharnis? Zou je voor mij willen opschrijven welke dieren je allemaal ziet? We hebben nu een grote trampoline in de tuin. Als je straks weer terug bent, kan je dan voordoen hoe een kangaroe spingt? Op school hebben we het over de Olympische Spelen. In de hoek in de gang kan je gewichtheffen en we hebben al veel werkjes gemaakt over sport: een voetbalschoen, een basketbal en een Olympische vlam. Het metalen klimrek op het plein is ingestort. De tand van Ivo is er uit en ook de keel- en neusamandelen van Rick. Vandaag hebben we met alle kleuterklassen trommelles gehad op de jambee van een hele stoere meneer. 9 juni gaan we op schoolreis naar speeltuin de Flipjes. Ik mis je heel erg. Dikke kus en kroel van Rune

• 22 Mei 2008 - 18:29

Opa En Oma Amsterdam:

Wat een leuk bericht over de reis en de aankomst. En ook over het hotel,fantastisch. Leuke foto's ook, je ziet jullie en de kleintjes genieten.
    Haal het volle pond eruit deze drie maanden, geniet volop. Kijken nu weer uit naar het volgende bericht van jullie.
    Het telefoonnummer van je prepaid is ge noteerd, hopen er geen gebruik van hoeven te maken. Hier alles onder controle en we wachten in spanning jullie niewe avonturen af.
    Liefs en dikke knuffels voor Gijs en Maasje.
    Opa en Oma Amsterdam.

• 22 Mei 2008 - 18:44

Wieteke:

Wat een ontzettend goede reis hebben jullie gehad, da's boffen. Gaaf zeg, zo'n huis op wielen. Ben benieuwd wat Gijs en Maas daarvan vinden. Nogmaals geniet ervan!

Liefs, Wiet

• 23 Mei 2008 - 07:13

Yvonne:

G'day y'all (klinkt dat australisch of niet?)
    Het klinkt nu al fantastisch en het is nog maar net begonnen! Ik wens jullie (nogmaals) onnoemelijk veel plezier op deze wereldtrip! Maar volgens mij kan het al niet meer stuk.
    Liefs voor jullie allemaal! Yvonne

• 25 Mei 2008 - 21:23

Tjallie:

Elkaar toch niet meer kunnen spreken in de laatste hectische dagen. Gelukkig hebben jullie je vlucht gehaald!! Fijn dat de vliegreis zo soepel is verlopen. Hier is alles goed; de 8 wkn echo helemaal prima. Kans op mislukking geslonken tot 1%, dus nu durven we er voorzichtig vanuit te gaan dat het echt gaat gebeuren. Jullie natuurlijk alle avonturen (maak het niet te spannend) toegewenst.

liefs, Yvonne