Toora - Reisverslag uit Toora, Australië van Joost Veld - WaarBenJij.nu Toora - Reisverslag uit Toora, Australië van Joost Veld - WaarBenJij.nu

Toora

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

30 Mei 2008 | Australië, Toora

(even een kleine update, voornamelijk om nieuwe foto's te plaatsen)

29-05
Poeh, vroeg uit de veren. Kids kenden no mercy deze morgen en in alle vroegte was het huishouden weer opgestart. Voordeel was dan weer wel dat we vroeg op pad waren.

In eerste instantie hadden we gisteren bedacht dat we vandaag naar Lakes National Park zouden doortuffen (ong. 275 km), maar later hebben we toch maar besloten er een lummeldagje van te maken en een camping op te zoeken speciaal voor de kids. Dus Toora werd onze bestemming, een slordige 140 km rijden.

Maar eerst zijn we, op weg naar de uitgang van het park, nog even gestopt bij de mooie vallei met alle kangaroes. Altijd link natuurlijk, want dikke kans dat het nu een domper zou worden, maar gelukkig, ze waren er allemaal nog. Ook de moeder met het kleintje kwam weer op ons pad en bleef rustig haar kleintje zogen, terwijl wij naast haar stonden. Emoes waren er vandaag niet, wel liepen er woombats rond.
(en gelukkig voor Maasje nu ook eindelijk konijnen gezien...)

Hoewel we in Kenia en Zuid-Afrika op zich wel spannender tafereeltjes hebben gezien qua dieren, realiseerden we ons ineens waarom dit toch mooier en specialer was: Je staat er nl. midden tussen!
Tijdens een Safari zie je wel van alles, maar allemaal vanuit een veilige Jeep of bus. Nu sta je midden tussen de dieren, in een compleet door mensen verlaten stukje paradijs. Dat maakt dat je het veel intenser beleeft, of het nu kangaroes of cheetah's zijn.

Afijn, 44 foto's later zaten we weer in de camper en zijn we naar Toora gereden, een klein agrarisch dorpje tussen de bergen en de zee. Niet heel veel te beleven hier, maar ze hebben waar we voor kwamen: een springkussen !!!
Een klein caravanpark, speciaal gericht op kinderen. Verschillende speeltuintjes, trampoline, mega-springkussen, binnenbadje, kortom allemaal vreselijk en daarom helemaal geweldig voor de kids. Die hebben zich een middag lang lekker kunnen uitleven.

Nu is het ondertussen 07.00 uur de volgende ochtend en zit ik in een klein lokaal cafeetje dit stukje te schrijven op, naar ik vermoed, de eerste pc ooit geproduceerd. Wat is dat ding traag...

En zometeen gaan we er gauw weer vandoor. Middagje stuiteren op de trampoline is prima, maar vanavond gaan we weer bush-campen. We gaan naar Lake National Park (vlakbij Lakes entrance).
Tot dan !!!

• 30 Mei 2008 - 06:56

Yvonne:

Hi there, ben er stil van. Fantastisch hoe jullie beschrijven wat jullie allemaal meemaken, het leest hier in regenachtig Nederland als een heerlijk boek. Ik wil eigenlijk zeggen "geniet met volle teugen" maar dat is volgens mij compleet overbodig. Super guys! Dit is iets om nooit meer te vergeten (en het is nog maar net begonnen). Enfin, ik ga bedden verschonen en strijken en met een beetje geluk kom ik nog een kapoentje tegen (beeld me maar in dat dat vergelijkbaar is met een kangeroe!). Ciao!

• 30 Mei 2008 - 07:39

Yvonne:

Goed, jullie struikelen over de kangeroes. Ik ben 40 minuten verder en heb nog geen kapoentje gezien, alleen een dode vlieg! Wat is dit voor land? ;-)

• 30 Mei 2008 - 10:57

Greta:

Wat een geweldig feest! Je krijgt spontaan de kriebels en wil zo snel mogelijk koffers gaan pakken om alles met eigen ogen te gaan aanschouwen. Genieten!

• 30 Mei 2008 - 10:58

Greta:

• 30 Mei 2008 - 15:33

Wiebje:

wat een droomreis en wat hebben jullie beeldige kinderen!

• 30 Mei 2008 - 16:06

Opa En Oma Amsterdam:

En dat volgende verslag was er sneller dan verwacht. Goed om af en toe te lummelen voor Gijs en Maasje.Maar er komt nog veel meer te zien op jullie reis. Benieuwd of jullie in deze drie maanden Cairns nog wel bereiken. Maar doe wel rustig aan. Zijn jullie ( en ook de kids ) al over de jetlag heen? Het is net een boek wat naast je bed ligt en waar elke keer een hoofdstuk uit leest. Vanzelfsprekend weer de hgr. voor jullie alle vier. Opa en Oma Amsterdam. P.S. Heel leuke foto's.

• 31 Mei 2008 - 08:09

Rune En Familie:

Elke keer smullen we van jullie berichten! Rune zuigt de informatie op als een spons en wil direct alles weten over de dieren die jullie ontmoeten.(Elke keer de vraag: Heeft Gijs al een leeuw gezien....?)
    Liefs,
    De Ballen

• 31 Mei 2008 - 10:26

Personeel Van Heske:

Idee. Als Gijs en Maas niet zonder kunnen straks, kan je wat beesten meenemen. En dan bedoel ik die je met het blote oog kan zien, Joost.
    Dan laten we die hier los en kunnen ze elk weekend komen knuffelen.
    Dat geeft jullie de kans om verder richting Cairns te gaan, we worden er helemaal zenuwachtig van dat jullie straks tijd tekort komen.

Happy Camper!!

• 31 Mei 2008 - 12:54

Wieteke:

God kinderen, wat hebben we het goed!
    (we = jullie)
    Kus uit het rustieke Leusden, waar net een kikker op Jip haar handdoek zat.

• 02 Juni 2008 - 18:47

Katie :

Wat een geweldige verhalen allemaal.Leuk om het allemaal te lezen en de foto's te bekijken. Ik zou bijna ook mn koffer gaan pakken en rond gaan trekken in Australie.
    Veel plezier nog daar, maar dat zal wel lukken als ik het zo lees!!

Geef Maasje maar een dikke kus.

Groetjes katie (van kc Jacobeintje)

• 03 Juni 2008 - 08:20

Liza:

Hi Sas, Joost, Maasje en Gijs! Erg leuke verhalen allemaal! De foto's erbij maken het helemaal af. Zo te zien hebben jullie het meer dan prima naar jullie zin.
    Ik ben inmiddels gister weer begonnen na onze huwelijksreis :-). Voelt erg goed om mevrouw Steen te heten...haha.. We willen jullie via deze weg nog even bedanken voor de kaart de we van het weekend bij thuiskomst op de mat aantroffen.
    Enne....die buik begint al behoorlijk te groeien hoor! Tijdperk van broeken met elastische banden is nu echt aangebroken....en ik moet eerlijk toegeven..ook al staat het niet charmant...ze zitten heerlijk!
    Zo, nu ben je weer een beetje bij :-).
    Ik wens jullie een hele toffe tijd down under, geniet ervan!
    grtjs Liza

• 04 Juni 2008 - 20:02

Willemijn:

wauw, wat een superreis maken jullie. Echt helemaal te gek en ga zo maar door.
    tot later:-)

veel liefs!!